Nem rövid vitorlás pályafutásom során még sosem indultam
Csillagtúrán. Régebben mindig kishajós verseny volt, újabban pedig edzőként a
motorosban volt elfoglaltságom. Eljött hát az idő, és 2016-ban csapatunkkal a
Magnummal beneveztünk a regattára.
Olvasgatva az előző évek eredményeit, menetleveleit,
böngészve az időjárás jelentéseket, és a tapasztalt öreg rókákat faggatva telt
az utolsó egy hét. Az utolsó napokban az időjárásé lett a főszerep, és az
előrejelzésekhez igazodva döntöttünk a révfülöpi rajtolás mellett.
Így péntek este útnak eredtünk csopaki anyakikötőnkből, és
Rick Csaba vendégszeretetét élvezhettük az este folyamán. Na meg a finom fröccs
és lángos kellemes ízeit. Az éjféli prognózis még mindig kitartott, nem úgy,
mint a reggeli frissítés után.
Sajnos reggel a keleti szél fújt, először visszafogottan,
majd egyre intenzívebben. Bejelentkeztünk a rajtra, majd az egyelőre gyenge
szélben Badacsony felé vettük az irányt a Buddhajóval és az Amphitritével
egyetemben. A Buddha egyszer visszafordult, majd másodszorra is, és a keleti
medence felé vette az irányt.
A szél frissült, és teljes hátszélben gennakereztünk le
Badacsonyba. Ha a keleti medencéből indulunk, akkor sokkal több ponttal
kezdhettünk volna. Sebaj, 11 pontot kasszíroztunk, és elindultunk Almádi felé.
Először reacherrel cirkáltunk, majd genuára cseréltünk a 10 csomó feletti
szélben.
Földvárig ki is tartott az erősödés, majd itt ismét topgénuát húztunk.
A csövön áthaladva az a döntés született, hogy irány Füred. Bejelentkeztünk a
szövinél, majd irány Siófok. Cirkálni kellett, de szerencsére egytakkos volt a
menet.
Siófok után irány Füred, a jel közelében kezdődött a
focimeccs, így a csapat redukálódott kissé. Igaz, a decken maradók is
hallgathatták a történelmi pillanatokat. Mire véget ért a meccs, már a csőben
gennakereztünk, és hajtottunk a 9-kor nyitó duplázó felé.
Harsogó 7 csomó körül
vágtattunk, amikor az előrejelzéseknek megfelelően a szél átváltott
északnyugatiba. Gennaker le, horgász majdnem elüt. Nem tudom melyikünk rémült
meg jobban. J Genuával, teljes
taklival mentünk a duplázóra, ahova időben érkeztünk, és mentünk is tovább
Badacsonyba.
Fél szélben, néha reacherrel, néha fockkal száguldottunk az
éjszakában, és vettük szépen Badacsonyt. Visszafelé Révfülöpig igen szépen
haladtunk, majd a part közelében elkezdett velünk szórakozni a szél. Végül
elkezdtünk kreuzolni a duplázó felé. Majdnem hajnal 1 volt, mikor vettük a
motorost, miközben a jobb-balcsapásos találkozásra semmit nem reagáló Zarándok
útját kereszteztünk. Nem baj, felírtuk a heti jócselekedeteinkhez.
Cirkálás a csőbe, Európákkal, borzasztó szélviszonyok
között. És ez a keleti medencében is folytatódott, hol elállt, hol fújt, hol
reacher, hol genua. A szél, pont, mint a mesében. Hol volt, hol nem volt?! Hol?
Kérdezte volna Sanyi az Üvegtrigrisben.
J
Almádit vettük célba, és Csopak magasságában leráztuk
magunkról vitorlázó társainkat. Csodálatos napfelkelte után elértük Almádit,
távolodva meg frissült a szél. Idővel jól álltunk, a kérdés az volt, hogy
egyenesen Füred, aztán ha belefér Alsóörs, vagy le Siófok.
Osztottunk,
szoroztunk és végül Utóbbi mellett voksoltunk. Gennakerrel szépen mentünk
lefelé, a part közelében gyengült csak kicsit a hajtóanyag. Elindultunk szépen
Alsóörs felé, ha már lúd, legyen jó kövér alapon, de szél úr áthúzta a
törekvéseinket a szélirány és erő változásával. Maradt Füred, irány a cél. A tó
közepéig még haladtunk is, de onnan jött a rémálom. A szél fújt mindenhonnan. A
hajó orra állt az összes égtáj felé, az összes vitorla szerepelt a repertoárban,
és egyre reménytelenebbnek tűnt a befutás lehetősége.
Kis keleti, aztán déli, északi majd végül nyugati csíkokon
avászkodtunk be a célba, 9 óra 37 perckor, 4 büntetést összeszedve.
Kiszámolva
pontjainkat kifelejtettem az utolsó szakaszt a számok közül, így ennek tudatában
azt gondoltuk nem győztünk. Hazafelé motorozva még egyszer átszámoltuk, és
kiderült, hogy az általam számolt 278 ponthoz még hozzájön a siófoki 12 pont,
így 290 ponttal megvan a győzelem!
Hosszú, sokat próbáló verseny volt, próbára teszi az embert
és a technikát is. Csapatunk tagjai nagyon szépen teljesítettek, és remek
felkészülés volt a Kékszalag versenyre.
Csapatunk tagjai:
Kurucz Sándor, Lám Annamária, Keller András, Slezák András,
Fülöp András, Tujder Géza, Boros Bálint és e sorok írója,
Pallay „Pallus” Tibor.
|
|